Contoh Pidato Bahasa Jawa Berbagai Tema untuk Acara Kegiatan

7 min read

Bahasa Jawa

Pidato Bahasa JawaPidato menurut pengertiannya merupakan suatu kegiatan penyampaian orasi atau pendapat termasuk fakta didalamnya untuk mempengaruhi khalayak. Dimana ada banyak jenis pidato dengan berbagai tema dan bahasa yang bisa dibentuk untuk digunakan di berbagai kegiatan. Salah satunya yang akan dibahas dalam artikel ini adalah pidato bahasa jawa.

Pidato menggunakan bahasa jawa sendiri memang saat ini penggunaanya tidak sebanyak dari pidato berbahasa Indonesia. Namun tahukah bahwa pidato dengan bahasa jawa sendiri memang menjadi penting karena sangat cocok untuk kegiatan tertentu. Misalnya saja kegiatan bertema adat kebudayaan termasuk pernikahan.

Oleh sebab itu menjadi penting untuk mengetahui dan memahami contoh pidato yang menggunakan bahasa jawa didalamnya. Sehingga nantinya jika memang dibutuhkan kegiatan yang menuntut penggunaan pidato dengan bahasa jawa tidak akan kesulitan. Nah bagi yang sedang mencari contoh pidato dengan penggunaan bahasa jawa maka bisa menyimak ulasan berikut.

Dimana selain akan memaparkan berbagai bentuk contoh pidato dengan bahasa jawa untuk berbagai kegiatan. Dalam artikel ini sendiri nantinya akan dibahas mengenai pentingnya pidato dengan bahasa jawa, keunggulan, keuntungan bahkan runutan pembuatannya. Nah tanpa berlama-lama lagi berikut adalah ulasan mengenai pidato berbahasa jawa yang bisa diperhatikan.


Mengapa Perlu Menggunakan Pidato Berbahasa Jawa?

Mengapa Perlu Menggunakan Pidato Berbahasa Jawa?

Bahasa Jawa memang menjadi salah satu bahasa daerah di Indonesia yang memiliki tingkat kerumitannya sendiri. Bahasa Jawa sendiri memiliki beberapa tingkatan seperti krama, krama inggil, hingga ngoko. Dimana tingkatan ini sendiri bisa diaplikasikan dalam berbagai kebutuhan kegiatan.

Misalnya saja orang yang akan menikah dan tinggal dipulau jawa maka tentu saja pidato dan sambutannya seyogyanya menggunakan bahasa Jawa. Hal ini yang kemudian menjadikan kedudukan pidato bahasa jawa menjadi penting ditengah modernisasi. Oleh sebab itu wajib memahami pidato dengan bahasa jawa untuk pengaplikasian kegiatan tertentu.

Selain itu pidato berbahasa Jawa sendiri memang menjadi perlu untuk acara tertentu dan tradisi ini tidak bisa dihindarkan. Jangan sampai meninggalkan penggunaan pidato dengan bahasa ini dikarenakan ini budaya bangsa. Menjadi perlu untuk menggunakan pidato berbahasa Jawa sesuai dengan maklumat dewan kebudayaan sebagai bentuk menguri-uri budaya.


Keunggulan Penyampaian Pidato Berbahasa Jawa

Keunggulan Penyampaian Pidato Berbahasa Jawa

Seperti yang diketahui bahwa pidato berbahasa jawa sendiri memang bila disampaikan menjadi terkesan lebih sakral dan khidmat. Terkhusus bagi orang-orang yang tinggal dan menggunakan bahasa jawa dalam kehidupannya. Keuntungan penggunaan pidato berbahasa jawa ini sendiri jika digunakan dalam lingkungan orang tua memang lebih pas.

Apalagi dengan menggunakan pidato berbahasa jawa sendiri termasuk merupakan kegiatan menjaga budaya sekaligus melestarikan bahasa Jawa. Jadi budaya bahasa jawa tidak akan hilang dan kegiatan yang membutuhkan penggunaan bahasa jawa bisa terlaksana. Oleh sebab itu jangan malu untuk menggunaka pidato berbahasa Jawa dalam berbagai kegiatan yang sesuai.


Runutan Cara Menyusun Pidato Berbahasa Jawa Yang Baik

Runutan Cara Menyusun Pidato Berbahasa Jawa Yang Baik

Nah setelah mengetahui berbagai ulasan dasar mengenai pidato berbahasa jawa, maka berikut akan dibahas mengenai cara menyusun pidatonya sendiri. Dimana ada beberapa hal yang perlu diperhatikan dalam menyusun pidato bahasa Jawa, sebagai berikut.

1.     Menentukan Tema Pidato

Cara menyusun pidato berbahasa jawa yang baik yang pertama adalah dengan menentukan tema pidato terlebih dahulu. Misalnya saja ingin membuat pidato dengan tema penyambutan pernikahan atau mungkin tema kesehatan dan lainnya. Menentukan tema menjadi penting agar pembahasan pidato tidak akan melenceng dari pokok pembahasan yang ada.

2.     Memahami Penggunaan Bahasa Jawa Yang Baik

Selanjutnya hal yang perlu diperhatikan adalah dengan memahami bahasa Jawa yang baik untuk membuat bahasa yang digunakan menjadi terarah. Jangan sampai bahasa yang digunakan dalam penyampaian pidato menjadi tidak sesuai kaidahnya dan tidak sesuai makna. Jadi pastikan untuk bisa memahami dan menerapkan bahasa jawa yang baik dalam membuat pidato berbahasa Jawa.

3.     Membuat Kerangka Pidato

Langkah selanjutnya adalah membuat kerangka pidato itu sendiri yang nantinya bisa dikembangkan. Misalnya saja pembukaan, salam, isi, harapan, kesimpulan hingga penutup. Kerangka inilah yang kemudian nantinya bisa dibuat lebih luas untuk menciptakan suatu pidato yang baik.

4.     Memperhatikan Durasi Pidato

Kemudian yang harus diperhatikan dari langkah membuat pidato berbahasa jawa adalah memperhatikan durasi pidato yang dibuat. Durasi ini wajib disesuaikan dengan acara yang akan diberikan sambutan atau pidato didalamnya. Misalnya saja contoh pidato perpisahan siswa-siswi sekolah maka bisa mengalokasikan durasi setidaknya 10-15 menit.

Baca Juga :  Contoh Pidato Tentang Narkoba yang Dapat Menggugah Kesadaran

5.     Memperhatikan Tujuan Kegiatan Pidato Yang Dibuat

Kemudian yang terakhir yang wajib diperhatikan adalah tujuan pembuatan kegiatan pidato yang. Misalnya saja membuat pidato berbahasa jawa untuk mempengaruhi hari bumi dan berkeinginan mengajak masyarakat lebih menjaga kebersihan. Maka point mengenai kebersihan dan himbauan menjaga lingkungan patut digaris bawahi, hal ini juga berlaku pada semua tema.


Contoh Pidato Bahasa Jawa Berbagai Kegiatan dan Kesempatan

Contoh Pidato Bahasa Jawa Berbagai Kegiatan dan Kesempatan

Nah setelah mengetahui berbagai ulasan mengenai keunggulan, keuntungan bahkan cara membuat pidato berbahasa jawa yang baik. Maka berikut selanjutnya adalah uraian mengenai contoh pidato berbahasa jawa untuk berbagai kegiatan dan kesempatan.

1.     Contoh Pidato Berbahasa Jawa Sambutan Pernikahan Pengantin Pria

Pidato Berbahasa Jawa Sambutan Pernikahan Pengantin Pria

Assalamualaikum Wr. Wb, sugeng siang kalian seluruh tamu hadirin bapak ibu kula haturaken. Pertama ayo sareng-sareng ngaturaken puja lan puji syukur kehadiran gusti Allah ingkang maha agung ingkang menehi kamulyan kita sedaya. Sugeng rawuh kula lan rombongan haturaken kalian kabeh tamu undangan.

Sedurungipun kulo badhe ngaturaken syukur bilih sowan kulo sak rombongan mulai bidal sangking griya lan dumugi mriki lancar. Alhamdulilah kula sak rombongan saged dumugi teng mrigi tanpa halangan napa-napa lan sehat walafiat. Kula saking keluarga jaler badhe nyuwun pangapunten lan nitip anak kula teng mriki menawi wonten salah dipun elengke.

Ingkang terakhir, meniko mangke acara sampun rampung kulo sak rombongan badhe pamit lan nyuwun tamahipun pangestu.  Mugi-mugi mangke menawi kula sekeluarga wangsul teng griya saged dikei kemudahan lan kesehatan. Mugi pernikahan anak-anak kita sedaya saged diparingi kemulyaan dene Gusti Allah SWT, Wassalamualaikum Wr. Wb.


2.     Contoh Pidato Berbahasa Jawa Perpisahan Sekolah

Pidato Berbahasa Jawa Perpisahan Sekolah

Assalamu’alaikum warhmatullohi wabarokatuh, ingkang sakjiwing kulo badhe ngaturaken sugeng rawuh kaliyan bapak utawi ibu kepala sekolah, para bapak lan ibu guru. Ugi bapak ibu wali murid ugi murid-murid sedoyo ingkang kulo hormati lan tresnani. Monggo kito panjataken dalemipun gusti allah ingkang maparingi pinaringan kalian kita sedoyo.

Kula wakil saking kelas 9 SMP Tirta badhe nyampeake rasa syukur lan bingah sampun mbantu murid-murid lulus saking mriki. Nanging kula ugo badhe nyampekaken pangapunten menawi ingkang ngajar murid-murid wonten kesalahan. Mugi-mugi sakmpune lulus saking SMP niki murid-murid saged ketrima teng sekolah ingkang diremeni.

Mugi-mugi murid-murid mboten nglupakaken sedaya ilmu ingkang sampun pundhut saking sekolah niki. Ugi saged ngamalaken ilmu ingkang sampun pudhut teng sekolah niki marang dunyo luas. Tetap sinau ingkang rajin murid-muridku sedoyo, sukses lan ojo nglupaken jasa wongtuo ugo guru-guru,Wassamu’alaikum warahmatullahi wabarakatuh.


3.     Contoh Pidato Berbahasa Jawa Tema Bahaya Narkoba

Pidato Berbahasa Jawa Tema Bahaya Narkoba

Assalamuallaikum wr.wb, pertama-tama mari kita sedaya ngaturaken puja lan puji kehadirat gusti Allah SWT ingkang sampung ngei kesehatan kalian kita sedaya. Mugi-mugi kesehatan ingkang gusti Allah paring saged kita manfaatake ugi seapik ipun. Teng babagan niki kula badhe nyampeaken soal bahaya narkoba.

Narkoba mlebet kategori obat terlarang lan mboten wonten manfaate ingkang saged dipendhet kagem awak. Narkoba niku kelebu jenis obat seng saged marai kecanduan uwong seng nggunaake lan niku berbahaya. Awak iso dadi kalengan kesadaran lan ilang kontrol ugi iso gawe tindak-tanduke kleru lan ora iso dipertanggung jawabke.

Ngaggem narkoba ugi dilarang pemerintah lan saged dijerat tindakan pidana, becik seng ngaggem utawi seng ngedarke. Mergo babagan niku kula ngajak sesarengan seluruh warga Desa Mulya ojo nganti nyedaki narkoba lan ojo sepisan kenal narkoba. Eleng narkoba iku dilarang kalian pemerintah ugi agama.

Kulo harapken teng mriki para bapak ibu warga Desa Jaya mboten wonten ingkang sepisan-pisan nyubi narkoba. Menawi nemuake wong seng turut teng narkoba saged nglaporken teng pihak berwajib kangge ditindak. Sepisan maleh, jauhi narkoba lan urip seng becik.

Narkoba niku mboten wonten manfaate, marakno awak loro lan urip susah. Wongtua lan keluarga wajib mahami perihal larangan narkoba, jaga sanak sedulur saking bahaya narkoba. Cukup semanten pidato kawula, mbok bilih wonten salah kulo nyuwun pangapunten Wassalamu’alaikum warahmatullahi wabarokatu.


4.    Contoh Pidato Berbahasa Jawa Menyambut Dirgahayu Kemerdekaan RI

Pidato Berbahasa Jawa Menyambut Dirgahayu Kemerdekaan RI

Assalamualaikum warahmatullahi wabarokatuh bapak-bapak lan ibu-ibu warga Kepek ingkang minulya saha para remaja desa ingkang kulo sayangi lan kulo harapke. Ayo podho-podho ngaturaken puja lan puji syukur kehadirat gusti Allah SWT Maha Agung. Alhamdulillah, alhamdulillah, alhamdulillah.

Amargi rahmat ingkang diwenei Gusti Allah kita sedaya saged makempal teng mriki dalam keadaan ingkang sehat sedoyo. Kagem njalanke kebiasaan kita sedaya yaiku tirakatan nyambut dirgahayu kemerdekaan republik Indonesia. Sakniki, malam niki ijinaken kula nyampeaken pidato babagan hal-hal nyangkup kemerdekaan kita sedaya.

Baca Juga :  Contoh Pidato Persuasif Terbaru dengan Berbagai Topik, Lengkap!

Seng kudu dieleng-eleng kamardhikaan utawi kemerdekaan niku ialah hasil ingkang diparingi Gusti Allah lan diperjuangke para pejuang. Kita teng mriki mboten pernah ngalami penjajahan lan angkat senjata nanging kudu hormati kabeh jasa pahlawan. Kamardhikan ingkang kita peroleh niki hasil saking jerih payah pejuang ingkang kudu kita hargai.

Bapak-ibu lan sedoyo remaja ingkang minulya, teng acara malam niki menika kula ajak  saperlu tirakatan. Acara tirakatan niki sareng-sareng ayo podho ndongakke jasa pahlawan lan negeri niki tumuju luweh apik. Lan mugi-mugi negara kita ini saged dados negara ingkang luweh ngerhargai jasa pahlawan ingkang sampun tilar.

Mugi-mugi kita saged manfaataken kemerdekaan ingkang sampun dipun wenehi teng bangsa niki sak apik-apikipun. Mugi kalian saged mbangun babagan bangsa tumuju kemajuan,cekap semanten ingkang saget kula aturaken. Wonten kesalahanipun kula nyuwun pangapunten Wassalamu’alaikum warahmatullahi wabarokatu.


5.  Contoh Pidato Berbahasa Jawa Menambah Semangat Menjaga Kesehatan

Pidato Berbahasa Jawa Menambah Semangat Menjaga Kesehatan

Assalamu’alaikum Wr. Wb dumatheng para rawuh ingkang bagya mulya,para warga lingkungan Desa Aman ingkang kula tresani. Wonten kasempatan niki kula badhe nyanjangaken babagan kasarasan. Kasarasan utawi kesehatan menika dados babagan penting ingkang mesti diperhatikaken sedoyo tiang.

Kasarasan niku anugrah saking Allah SWT ingkang saged dewe manfaatke kagem nindakaake kegiatan. Nanging kasarasan ugi saged kita golek sareng-sareng piyambak-piyambak wiwit njaga pola makan lan lingkungan tinggal. Kasarasan niku dados penting mergi kegiatan mboten saged jalan ingkang mboten sehat.

Nek menawi pengen sehat kudu nglakuaken aktivitas sadinten-dinten ingkang nunjang sehat niku dewe, koyo jaga pola makan lan olahraga. Ojo nganti males buang sampah, ndadikno lingkungan resik lan ojo nganggem obat-obat terlarang. Nek awak sehat kita sedaya saged kerjo lan sekolah kanthi bener ugi nglahirke prestasi.

Nek dewe iso sehat akeh kegiatan ingkang saged dilakoni lan niku saged dados positif. Mulanipun kudu nglakoni urip sehat guna njaga awak saking penyakit koyoto jantung, stroke, ugi diabetes. Urip dadi mulyo lan enak minangka kita sedaya sehat, kanggo sejahterake negara.

Ayo sesarengan jaga kesehatan kanthi mangan ingkang bergizi lan urip sehat nambahi olahraga. Ojo lali nglakoni kebersihan mergo niku bagian saking keimanan lan saged ngadohke  saking penyakit. Ayo jogo pola kebersihan saking diri sendiri lan lingkungan kanggo urip ingkang luweh apik, Wassalamuallaikum Wr Wb.


Contoh Pidato Berbahasa Jawa Acara Khitanan Anak

Contoh Pidato Berbahasa Jawa Acara Khitanan Anak

Pidato Berbahasa Jawa Acara Khitanan Anak

Assalamualaikum Wr. Wb, pertama sedoyo kemawon sareng-sareng ngaturaken puja puji syukur kehadirat gusti Allah SWT teng tengah kita sedaya. Ingkang sampun maringi kinabekten lan kesehatan ugi kita sareng saengga saged makempal teng mriki. Bapak Ibu para rawuh sedaya ingkang kinurmatan kula badhe ngaturaken sugeng syukur atas kedatanganipun.

Kula teng wekdal niki tugasipun ngwakili keluarga ingkang gadah hajat nyunatke utawi ngitanke putranipun sesuai syariat agama.  Acara sunatan niki dados acara sunatan saking putranipun ingkang nama ( . . . ) Salajengipun Bapak ( . . . ) badhe ngucapaken sugeng rawuh lan rasa syukur kalian para tamu ingkang sampun rawuh.

Kula sak keluarga bahde ngucapaken matur nuwun sampun gelem ngluangke waktu kangge dateng teng acara khiatanan niki. Ugi kula sampekaken kagem para tetangga bapak ibu ingkang sampun mbantu acara niki dados keleksanan. Ingkang sampun purun bantu kegiatan tasyakuran khitanan niki saged keleksanan ingkang apik.

Kula wakil saking Bapak ( . . . ) sak keluarga ugi selalu ndongakake kebaikan bapak ibu tamu ugi tetangga diwales gusti Allah. Mugi-mugi rejeki ingkang berlimpah saged dipun paring teng tengah keluarga lan sehat walafiat saged dipun wenehi. Kula uga badhe ngaturaken dhahar badhe kalian tamu undangan ingkang sampun hadir sakniki.

Mugi putra saking Bapak (…) saged dados bocah ingkang mulya kagem wongtua, lingkungan lan bangsa negara. Sumonggo kagem para rawuh ingkang hadir saged sareng-sareng mbagiaken donga kagem putranipun Bapak (…). Ugi sumonggo sareng-sareng nyicipi sakwontenipun jajanan lan panganan ingkang sampun sediaken wassalamu’alaikum Wr. Wb.

Nah itulah diatas beberapa uraian mengenai contoh pidato bahasa Jawa termasuk didalamnya pengertian, alasan, keunggulan hingga cara penyusunannya. Setelah membaca uraian dalam artikel ini sendiri diharapkan bahwa pembaca dapat memahami dan mengetahui berbagai informasi pidato dengan bahasa Jawa. Jadi ketika ingin mengaplikasikannya dalam suatu kegaiatan tidak akan bingung lagi.

Meski terkesan sulit dipahami karena menggunakan bahasa Jawa yang dianggap terlalu baku dan penuh tradisi. Namun nyatanya penggunaan bahasa jawa didalam penggunaan dan penyampaian pidato menjadi sangat membantu. Hal ini dikarenakan ada banyak kegiatan sakral dan penting yang memang perlu kesesuaian dengan penggunaan bahasa jawa.

Jadi jangan sampai merasa kikuk dan canggung dalam penggunaan bahasa jawa termasuk ketika menyampaiakan pidato. Ulasan lengkap dan ringkas diatas mengenai pidato bahasa jawa bisa menjadi contoh untuk diaplikasikan dalam berbagai kebutuhan. Selamat menerapkan beberapa contoh pidato berbahasa jawa diatas untuk digunakan sesuai kebutuhan.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

%d bloggers like this: